2009. február 8., vasárnap


Zöld melegsaláta

Ez egy nagyon érdekes saláta fajta, mert hideg és meleg összetevői vannak. Jólesik a főtt zöldség és a jégsalát ropogása egyszerre. Alcsony kalóriájú, könnyű étel, ebédnek vagy vacsorának tökéletes.

Olíva olajat melegítettem a serpenyőben, zöldborsó héjat, és zöld ceruzababot tettem bele, megsóztam. Balzsamecettel megöntöztem és lefedve pároltam, amíg puha nem lett. Ekkor a zöldségeket kivettem a serpenyőből, félretettem. A serpenyőbe még öntöttem egy pici olajat, hevítettem, majd 3 gerezd zúzott fokhagymát tettem bele, egy egész chilit és miután összemelegedtek, beleraktam a kockára vágott szója tofut. Régen sosem ettem tofut, mert nem volt semmi íze, nem tudtam vele igazán mit kezdeni. Nemrég viszont olvastam, hogy a tofu titka, a markáns ízesítés. Erre tökéletes a chili és fokhagyma házassága. Tehát miután átmelegítettem a tofut, visszaöntöttem a zöldségeket és az egészet átforgattam.
Friss jégsalátát összekevertem madársalátával és rukkolával és a tetejére tettem a tofus, zöldséges ragut. Ízlés szerint lehet még olivaolajjal és balzsamecettel tovább ízesíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése